با معرفی آیفونهای ۶ و ۶ پلاس، شرکت اپل برای اولین بار عرضه مدل پلاس را آغاز کرد. بر اساس جدولی که شرکت Mixpanel منتشر کرده، معمولا طی این سالها مدل ارزانتر فروش بیشتری نسبت به مدل پلاس داشته است. بهعنوان مثال، در سال ۲۰۱۵، آیفون ۶ در بین سهم بازار آیفونها، ۳۳.۴۰ درصد به خود اختصاص داده و این عدد برای آیفون ۶ پلاس ۱۰.۲۲ درصد بوده است.
سال بعد، آیفون ۶ اس ۲۱.۳۹ درصد از این سهم بازار را از آن خود کرده که اختلاف زیادی با سهم ۸.۶۱ درصدی مدل ۶ اس پلاس دارد. این الگو در سال ۲۰۱۶ برای مدلهای آیفون ۷ و ۷ پلاس هم تکرار شد، هرچند فاصله بین آنها کمتر از گذشته شده بود.
در سال ۲۰۱۷ گوشیهای آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از این الگو پیروی نکردند.
با این حال، در سال ۲۰۱۷ گوشیهای آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از این الگو پیروی نکردند. طبق جدیدترین آمار منتشر شده، سهم بازار آیفون ۸ از بین این گوشیها، ۷.۸۹ درصد است ولی مدل پلاس توانسته ۹.۳۷ درصد از این سهم بازار را از آن خود کند. این تغییر در الگو به عرضه آیفون X برمیگردد. سهم بازار این آیفون که قیمت پایه آن از ۱۰۰۰ دلار آغاز میشود، ۱۲ درصد است. به خاطر این قیمتگذاری، قیمت گوشی آیفون ۸ پلاس که از ۷۹۹ دلار آغاز میشود، در نگاه کاربران چندان گران جلوه نمیکند. به همین خاطر برای اولین بار فروش مدل پلاس از مدل معمولی بیشتر شده است.
تا ساعاتی دیگر، شاهد رونمایی از آیفون Xs Max با نمایشگر ۶.۵ اینچی، آیفون Xs با نمایشگر ۵.۸ اینچی و آیفون Xc با نمایشگر ۶.۱ اینچی السیدی خواهیم بود. هرچند بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند که فروش آیفون Xc بیشتر از دو آیفون دیگر خواهد بود، اما باید خاطرنشان کنیم که بزرگ بودن آیفون Xs Max هم مطمئنا چشم کاربران را خواهد گرفت و باید انتظار فروش بالای این گوشی را داشته باشیم.
منبع: Phone Arena