از آنجایی که اتومبیلهای الکتریکی قیمت زیادی دارند و شارژ کردن آنها هم زمانبر است، اوبر با پرداخت مشوقهای مالی میخواهد رانندگان این اتومبیلها را به کار در این سرویس تشویق کند. این شرکت در ابتدا قصد دارد این طرح را در ۷ شهر آستین، لسآنجلس، مونترآل، ساکرامنتو، سندیگو، سان فرانسیسکو و سیاتل اجرا کند.
مشوقهای مالی این طرح در شهرهای مختلف یکسان نیست. بهعنوان مثال در شهرهای سندیگو و سان فرانسیسکو، رانندگان خودروهای الکتریکی به ازای هر سفر ۱ دلار پول بیشتری دریافت میکنند. در کل این طرحها مناسب رانندگانی است که به اوبر به چشم شغل دوم نگاه میکنند، زیرا این مشوقهای مالی این طرح آنچنان هم وسوسه برانگیز نیستند. از دیگر مزایای آن میتوان به تخفیف در پرداخت مالیات اشاره کرد. رانندگان کانادایی هم میتوانند از طرحهایی برای تخفیف در پرداخت مبالغ مربوط به بیمه بهره ببرند.
آیا چنین اقدامی میتواند محبوبیت اوبر و خودروهای الکتریکی را تا حد زیادی افزایش بدهد؟ تحقق این موضوع بعید به نظر میرسد. اما افرادی که بهصورت تماموقت بهعنوان رانندهی اوبر مشغول به فعالیت هستند و توان پرداخت قیمت چنین خودروهایی را دارند، شاید برای خرید این اتومبیلها وسوسه شوند. در ضمن نباید انگیزهی رقابتی مربوط به این طرح را از قلم بیندازیم. شرکت رقیب اوبر،Lyft، مدتی پیش برنامههای خود را برای استفادهی بیشتر از اتومبیلهای الکتریکی اعلام کرد. به همین خاطر یکی از دلایل این تصمیم اوبر، برای این بوده که این شرکت از قافلهی بهرهگیری از اتومبیلهای الکتریکی عقب نیفتد.
منبع: Engadget