شیائومی پیش از عرضهی اولیهی سهام خود اعلام کرده که در سهماههی اول سال جاری میلادی، آمار فروش گوشیهای این شرکت رشد شگفتانگیزی داشته؛ با این حال این شرکت هنوز به سوددهی نرسیده است.
این شرکت آمار دقیق فروش گوشیهای خود را منتشر نکرده اما گفته که در طی سه ماهه اول سال ۲۰۱۸، فروش گوشیهای این شرکت ۸۸ درصد افزایش یافته است. البته یکی از شرکتهای تحقیقاتی اعلام کرده که شیائومی در این دورهی زمانی حدود ۲۸.۱ میلیون گوشی به فروش رسانده که یعنی در این مدت ۸ درصد از گوشیهای فروختهشده در سرتاسر جهان به این برند تعلق دارد. در این دوره زمانی، فروش گوشیها و دیگر محصولات و سرویسهای این شرکت، منجر به دریافت درآمد ۵.۳ میلیاردی شده که البته به دلیل حاشیهی سود پایین محصولات این شرکت، شیائومی متحمل ضرر ۱.۰۹ میلیارد دلاری شده است.
"طی سه ماهه اول سال ۲۰۱۸، این شرکت متحمل ضرر ۱.۰۹ میلیارد دلاری شده است."
با وجود رشد فروش گوشیهای هوشمند، در این دوره زمانی این بخش از شرکت فقط ۶۷.۵ درصد از درآمد کل را تشکیل داده است. برای مقایسه، باید بگوییم که در مدت مشابه سال ۲۰۱۷، این سهم حدود ۷۰ درصد بود. یکی دیگر از آمارهایی که مطمئنا مورد پسند سرمایهگذارهای آینده قرار میگیرد این است که سهم سرویسهای آنلاین و گجتهای هوشمند خانگی از درآمد کل، حدود ۳۲ درصد است که در مدت مشابه سال گذشته این سهم ۲۹ درصد بود.
شیائومی امیدوار است که بعد از عرضهی اولیه سهام خود،۴۰ درصد از سرمایههای جذبشده را صرف تقویت این برند در اروپا و جنوب شرق آسیا کند. در ضمن باید بگوییم این شرکت همچنان برنامههای دقیق خود را برای ورود به بازار آمریکا اعلام نکرده است. با این وجود، مدیران این شرکت قبلا اعلام کردهاند که شیائومی از طریق همکاری گسترده با شرکتهای مخابراتی آمریکا قصد دارد حضور همهجانبهای در بازار این کشور داشته باشد.
منبع: Phone Arena