در روز ۲۵ آوریل، مسئولان آمازون از قابلیت جدید دستیار صوتی الکسا رونمایی کردند. این قابلیت جدید، ارائهی توصیههای عملیتری را از جانب الکسا امکانپذیر میکند. بهعنوان مثال اگر کسی از این دستیار دیجیتالی در مورد روشهای پاک کردن لکهی لباس بپرسد، الکسا میتواند به پودر لباسشویی برند مشخصی اشاره کند. آمازون بهلطف این قابلیت جدید، میتواند در ازای دریافت پول، محصولات برندها را از طریق دستیار صوتی خود به کاربران توصیه کند.
آمازون همچنین ابزارهایی را معرفی کرده که توسعهدهندگان با بهرهگیری از آن میتوانند قابلیتهای این هوش مصنوعی را افزایش دهند، اما آمازون هنوز در مورد کسب درآمد از این ابزارها توضیحاتی ارائه نداده است. امکان برقراری ارتباط بین پرسشها و قابلیتها و مهارتها-و در نتیجه برندها-پتانسیل زیادی برای آمازون دارد و میتواند این شرکت را به رقیب قدر گوگل بدل کند. شرکت گوگل درآمد هنگفت خود را مدیون برقراری ارتباط بین جستجوها و برندها است و آمازون میخواهد در امتداد همین مسیر حرکت کند.
«روحی ساریکایا» (Ruhi Sarikaya)، یکی از مدیر ارشد آمازون، میگوید که این امکانات فعلا در فاز آزمایشی قرار دارد و البته بهزودی در آمریکا روانهی تمام گجتهای مبتنی بر الکسا میشود.